Sposób załatwiania spraw
Elektroniczna skrzynka podawcza
O sposobach przyjmowania i załatwiania spraw stanowi instrukcja kancelaryjna zawarta w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz.U. Nr 112, poz. 1319 z 1999r. ze zmianami).
- Sekretariat szkoły przyjmuje podania, wnioski i pisma interesantów.
- Sprawy są rozpatrywane z zachowaniem trybu i terminów zgodnych z kodeksem postępowania administracyjnego.
- Sekretariat szkoły udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.
- Godziny urzędowania sekretariatu: 8:00 - 16:00
Procedura obiegu informacji w szkole.
Podstawa prawna:
Statut Szkoły,
Wewnątrzszkolny System Oceniania (WSO),
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych,
Regulamin Rady Pedagogicznej,
Regulamin Rady Rodziców,
Regulamin Samorządu Uczniowskiego,
Konwencja o Prawach Dziecka.
Informacje kierowane do rodziców (prawnych opiekunów)
Informacja na tablicy ogłoszeń w budynku szkolnym,
Spotkanie z wychowawcą-przekaz informacji:
przekazywanie informacji przez wychowawców na zebraniach klasowych:
na pierwszym zebraniu zapoznanie ze statutem szkoły, WSO, podanie warunków poprawy oceny oraz oceny zachowania, procedury sprawdzianu zewnętrznego, terminarz spotkań, plan wychowawczy, wycieczki, opłaty (np. ubezpieczenie, fundusz Rady Rodziców), informacja o zeszycie uwag,
kolejne zebrania: informacja o wynikach w nauce i zachowaniu, o wydarzeniach klasowych i szkolnych, decyzjach podejmowanych przez Zarząd Rady Rodziców.
Formy powiadomienia rodziców
wiadomości pisemne w zeszycie lub dzienniczku ucznia.
indywidualne rozmowy z rodzicami (przekazywanie uwag i pochwał,
informowanie o wynikach w nauce i zachowaniu),
rozmowy telefoniczne,
korespondencja listowna (wezwanie, zaproszenie, podziękowanie),
wizyta domowa.
Informacje kierowane do ucznia
informacja na tablicy ogłoszeń w budynku szkoły,
rozpoczęcie roku szkolnego:
przedstawienie listy uczniów, przyporządkowanie do klas uczniów, podanie planu lekcji oraz sal lekcyjnych, nazwisk nauczycieli uczących w danej klasie oraz pozostałe sprawy organizacyjne,
godziny wychowawcze ( informowanie oraz omawianie spraw bieżących),
w czasie zajęć lekcyjnych omawianie aktualnych spraw związanych z danym przedmiotem oraz pracą i wymogami,
rozmowy indywidualne o charakterze wychowawczym, terapeutycznym, informacyjnym,
apele szkolne (informacje przekazywane przez dyrektora szkoły, nauczycieli, uczniów oraz osoby upoważnione).
Tablice informacyjne na terenie szkoły
Przekazywanie informacji: dyrektor-nauczyciel
rady pedagogiczne,
tablica ogłoszeń w pokoju nauczycielskim,
hospitacje,
rozmowy indywidualne- konsultacje,
apele
Przekaz informacji: nauczyciel-nauczyciel
korespondencja służbowa,
konsultacje indywidualne,
praca w zespołach,
rada pedagogiczna oraz szkolenia,
apele,
tablica informacyjna w pokoju nauczycielskim
Przekaz informacji: rodzic-nauczyciel
spotkania indywidualne,
wywiadówki (zebrania klasowe),
korespondencja służbowa,
kontakt telefoniczny,
wizyty domowe
W przypadku spraw konfliktowych w klasie:
uczeń przekazuje informacje wychowawcy,
wychowawca informuje rodziców w celu wspólnego rozwiązywania problemu,
w przypadku nie rozwiązania problemu wychowawca przekazuje informację do pedagoga szkolnego, który podejmuje dalsze działania,
pedagog szkolny przekazuje informację dyrektorowi szkoły, który podejmuje ostateczną decyzję o dalszym postępowaniu.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 04-02-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 504